Alegeti super-masina favorita

joi, 14 februarie 2008

Lamborghini scurt istoric

Lamborghini
Lamborghini scurt istoric





Firma Lamborghini este legata de omul care a avut inspiratia, priceperea si determinarea sa transforme un vis in realitate: Ferruccio Lamborghini. Ferruccio s-a nascut in Renazzo, un mic sat de langa Bologna la data de 28 aprilie 1916. In al doilea razboi mondial este trimis sa se ocupe de intretinerea masinilor in Rhodes Grecia. In aceasta perioada s-a ocupat cu achizitioanrea de vehicule militare vechi pe care le transforma in tractoare, de care Italia avea disperata nevoie dupa razboi. In 1959 se extinde si produce cuptoare si aparate de aer conditionat. La un moment dat incearca chiar sa produca elicoptere dar este oprit de guvern.

Istoric(1916-1976)

Ferruccio Lamborghini se decide apoi sa isi intoarca atentia spre automobile si astfel viata sa s-a schimbat dramatic si lumea masinilor nu a mai fost niciodata aceeasi. Din 1964 Lamborghini incepe sa livreze masini care erau idealul de frumusete si perfectiune exprimand mai bine ca orice altcineva idealul de a fi cel mai bun. Anul 1972 a fost marcat de cea mai mare criza din istoria Lamborghini. Ferruccio a fost nevoit sa vanda 51% din companie unui elvetian: Georges-Henri Rossetti, iar apoi in 1974 a vandut restul de 49% unui prieten de-a lui Rossetti, Rene Leimer.

Istoric (1977-1991)

Fara indoiala anul 1977 este cel mai prost an din istoria companiei Lamborghini. Totusi, Alessandro Artese, Sgarzi si Giulio Alfieri reusesc sa mentina compania in stare de functionare pana in 1980 cand este vanduta fratilor Mimran. Intre anii 1984 – 1986 se fac progrese remarcabile, astfel incat compania cunoaste o noua perioada de crestere extraordinara. Simbolul companiei, un taur fioros, a devenit foarte cunoscut pe piata automobilelor. Totusi, a aparut nevoia unui partener, iar Chrysler s-a alaturat fratilor Mimran la data de 23 aprilie 1987. Putin mai tarziu, pe 7 mai 1990, dupa 19 ani de activitate si 1997 de masini produse, modelul Countach este scos din productie lasand loc noului model de top: Diablo.

Istoric (1992-1995)

La data de 20 februarie 1993, Ferruccio Lamborghini se stinge din viata. Criza din aceasta perioada a motivat compania care a experimentat diverse proiecte (vehicule electrice pentru transportul urban, motoare pentru barci, etc). In martie 1993 a fost prezentat Diablo VT (bolidul ce permitea tractiune integrala), iar in septembrie 1993 este prezentat Diablo Special Edition, marca aniversarea a 30 de ani de la nasterea companiei. In ianuarie 1994 Chrysler vinde Automobili Lamborghini firmei MegaTech. In 1995 actionari devin VPower (60%) si MyCom (40%).

Istoric (1998-2001)

La data de 24 iulie 1998 este semnat un acord intre actionarii Lamborghini si Audi pentru preluarea completa a companiei.Lamborghini. Aceasta are astfel un proprietar puternic si respectat in industria automobilelor oferind noi perspective succesului super masinilor produse la Sant Agata. In septembrie 1998, Rodolfo Rocchio, un inginer italian cu multa experienta in grupul Audi, este numit Director Manager Automobili Lamborghini Holding S.p.a.

Organizare

Astazi Automobili Lamborghini Holding S.p.A., condusa de Martin Winterkorn, are control total asupra a trei companii diferite:
• Automobili Lamborghini (automobile)
• Motori Marini Lamborghini (motoare marine)
• Lamborghini Artimarca (publicitate, vanzari, licente).
Giuseppe Greco un manager cu o vasta experienta a fost numit directorul Automobili Lamborghini.

Reteta succesului Lamborghini

Fara jumatati de masura
Fara compromisuri
Depasirea limitelor
Cel mai inovator design, ultima tehnologie, cele mai moderne concepte.

Toate modele Lamborghini de la primul 350 GT, pana la ultimul Murcielago, se mandresc ca au atins intotdeauna obiectivele care au fost stabilite. Fiecare model nou a depasit barierele impuse de precedentul. Aceste lucruri au adus succesul legendarei firmei Lamborghini.







Lamborghini
Lamborghini scurt istoric

Lamborghini

Lamborghini
Lamborghini scurt istoric












O lupta se termina doar dupa ultimul gong, iar Murcielago are o surpriza pentru Enzo in a doua runda…

Lamborghini-Ferrari este unul dintre acele “meciuri” care ar putea fi definit de pagani cam asa: “un conflict vechi de peste patru decenii, cauzat de un amarat de ambreiaj”. In aceste pagini, insa, o asemenea lupta intra in galeria celor legendare, iar daca ciocnirea a doua orgolii nelimitate este ingredientul sine qua non pentru a produce cele mai minunate simfonii V12 din lume, noua nu ne ramane decat sa mentinem aprinse poftele lui Ares.

Totul se joaca, aici, la categoria grea: Enzo vs Murcielago. De data aceasta un rematch, o revansa pe care bolognezul trebuie sa si-o ia dupa ce, in urma cu 3 ani, 80 CP in plus pentru cel mai rapid Ferrari din istorie au fost decisivi pentru a muta trofeul la Maranello. Acum, insa, victoria este unica optiune a bolidului din Sant"eAgata, iar pentru asta Lamborghini a adus in ring un campion mai antrenat ca oricand.

Il cheama Murcielago LP640 si este cea mai noua versiune a supercar-ului care continua in secolul XXI ceea ce a inceput Miura in mileniul trecut. Desi nu ai paria pe asta, aproape totul s-a modificat: motor, suspensii, cutie de viteze, sistem de evacuare, frane si electronica, ba chiar si designul, partial. Indoieli in privinta ultimului reper? Priveste noile bare de protectie, retusate pentru a imprima lui Murcielago o atitudine mai agresiva, si toba finala (acum de forma rectangulara), incorporata in difuzorul bumper-ului spate si amintind de arzatorul unui F-22.


In plus, pe alocuri, LP640 iti dezvaluie ca forma a fost dictata de functie. Spre exemplu, zona din spatele admisiilor de aer: pe partea dreapta este practic inchisa, in timp ce in stanga prezinta o deschizatura impozanta, pentru racirea radiatorului de ulei. Chiar si oglinzile laterale si stergatoarele de parbriz au fost redesenate pentru a imbunatati aerodinamica. La efecte vizuale, Lamborghini ofera jantele Hermera de 18 inci, menite sa-l diferentieze pe LP640 de restul gamei, dar daca vrei cu adevarat ca lumea sa stie de ce poti tu merge cu 340 km/h, ia ceilalti “doar” cu 330, lasa-i sa vada motorul V12, optand pentru o capota de sticla. Vor avea ce admira…





Propulsorul a fost supus unei noi serii de modificari, marirea alezajului & cursei ducand cilindreea de la 6,2 la 6,5 litri, iar puterea de la 580 CP la 640 CP. Murcielago LP640 realizeaza sprintul 0-100 km/h in 3,4 secunde (cu 0,4 secunde mai repede ca modelul clasic), asa incat, pe hartie, Enzo este invins: lui ii trebuie 3,65 secunde. Totusi, supercar-ul din Maranello recupereaza ceva mai tarziu in runda, datorita vitezei maxime superioare cu 20 km/h. Murcielago mai are insa cativa asi in maneca: acum, cuplul de 660 Nm este livrat mult mai liniar, cutia de viteze este mai robusta, iar sistemul 4x4 - dincolo de tractiunea teroetic mai buna comparativ cu transmisia spate a lui Enzo - beneficiaza de diferentiale si de axe cardanice mai rezistente. In plus, manevrabilitatea si stabilitatea au fost ameliorate prin adoptarea unor noi arcuri si amortizoare controlate electronic, iar cand “taurul” are nevoie de pauza, exista discuri de frana de 380 mm pe fata si 355 mm pe spate care sa-l opreasca (optional, se pot comanda discuri din aliaj carbon-ceramic, mult mai performante).

Murciealgo nu este insa o masina pe care ai vrea s-o opresti vreodata. Si LP640 ascute acest sentiment cu un interior modificat radical, unde vei gasi mai mult spatiu, tetiere mai confortabile si piele cusuta in stil Q-citura. Iar daca nu te zgarcesti inutil cu aceasta bomba de aproape 300.000 de euro, poti apela la programul de individualizare Privilegio, care-ti va asigura exclusivitate absoluta. Cat despre partida cu Enzo, ea se afla de-abia la inceput. Si, precum “Raging Bull” LaMotta in fata lui “Sugar Ray” Robinson acum 63 de ani, Lambo pregateste o revansa pe care Murcielago, taurul din Bologna, si-o poate lua cu varf si-ndesat…



Lamborghini
Lamborghini scurt istoric

Maserati scurt istoric

Maserati
Maserati scurt istoric
Maserati galerie foto/video

Istoria mãrcii Maserati a început în 1914, la 14 decembrie: atunci s-a nãscut o nouã companie în Bologna „Società Anonima Officine Alfieri Maserati“.

Numele va deveni o legendã a asfaltului de curse, dar si a asfaltului drumurilor. Fondatorii au fost patru din cei sapte frati: Alfieri, Ettore, Ernesto si, mai târziu, Bindo Maserati. Celebra siglã în forma de trident este inspiratã de la statuia lui Giambologna, care-l reprezintã pe Neptun, si a fost creatã de unul dintre frati, Mario.

La Targa Florio, la 25 aprilie 1926, au concurat cu prima lor masinã, un Tipo 26. În clasamentul total a câstigat locul nouã, dar în grupa ei a fost pe primul loc. Câstigurile ce au urmat au adus un prestigiu pe mãsurã: Grand Prix-ul de la Tripoli si Mille Miglia, în 1929. În acelasi an, Borzacchini, pilotul lor, a stabilit un nou record mondial la categoria de 3-5 litri, care nu va fi depãsit decât opt ani mai târziu. Anii ’30 au fost plini de glorie pentru Maserati, atunci au fost marii piloti: Arcangeli, Varzi si Fagioli.

Totusi, în 1939, Maserati fost preluatã de familia Orsi, sub conducerea lui Alberto Massimino. Au urmat alte succese ale raliurilor, Grand Prix Nisa, dar în aceeasi perioadã a fost creat si primul automobil pentru carosabil, un A6 Sport care a fost transformat într-un coupé.



În 1957, la Grand Prix Argentina, Maserati a câstigat toate cele trei locuri ale podiumului, iar pânã la sfârsitul sezonului câstigase titlul mondial cu un 250F. Dar marea surprizã a fost când, la sfârsitul anului, Maserati a anuntat cã nu mai participã la curse, desi continuã sã proiecteze masini de curse. Si, într-adevãr, a proiectat câteva opere de artã ale domeniului, de exemplu Tipo 60 sau „Birdcage“ ’61.

Maserati a continuat cu producerea masinilor, în ciuda regimului impus de criza petrolului, si a creat unsprezece modele dintre cele mai importante ale istoriei masinilor de calitate ale Italiei. Ideea diferitã de la care a pornit a fost cã o masinã de performantã nu trebuie sã fie spartanã, zgomotoasã si dificil de condus. Ideea a dus la conceptul Grand Tourer, al cãrui fondator este coupé-ul 3500GT Touring.

Anii ’60 si ’70 au fost destul de tulburi, deoarece Maserati a fost vândut Citroenului, care s-a retras la scurt timp. Dar situatia s-a redresat în momentul în care a intervenit Alejandro De Tomaso, care a creat un coupé Kyalami si Quatroporte III, ce au adus Maserati-ul înapoi pe piatã.

Anii ’90 a continuat cu lansãri ce au avut mare impact asupra publicului. Un alt eveniment notabil a fost preluarea de cãtre Fiat Auto, din 1993.

În zile noastre... Prestigiu, elegantã si lux. Maserati rãmâne una dintre cele mai nobile mãrci din lumea auto, un spirit sportiv în distinsul si exclusivul stil italian! Motoarele capabile de performante uluitoare asigurã rafinamentul si emotia. Acestea sunt valorile pe care s-a clãdit legenda Maserati. Iar legenda continuã!



Maserati
Maserati scurt istoric
Maserati galerie foto/video




Maserati

Maserati
Maserati scurt istoric
Maserati galerie foto/video










Descriere Noul model Maserati Coupé continua conceptul 3200 GT al unui Grand Tourer performant, oferind o combinatie intr-adevar unica intre perfomanta si confortul intalnit la bordul unei masini pentru patru persoane. Rezultatul unei transmisii imbunatatite si a rapoartelor de transmisie, Maserati Coupé atinge noi standarde de performanta.


Detalii produs
Marca
Marca Maserati

Model
Model Coupe GT

Motorizari
Tip motorizare Carburant Cilindree
[cmc]

Putere
[CP]/[kW]

Moment maxim
[Nm]

Viteza maxima
[km/h]

Acceleratie 0-100km
[s]

Consum [l/100km]
Mixt Urban Extraurban


4.2 V8 benzina 4244 390/287 451 285 -4,8-- 18.6 28.3 13.0


Numar locuri
Numar locuri 4

Dimensiuni
Lungime 4.523 mm

Latime 1.822 mm

Inaltime 1.305 mm

Rezervor 88 l

Dotari optionale
Dotari optionale

Maserati
Maserati scurt istoric
Maserati galerie foto/video

Jaguar scurt istoric

Jaguar
Jaguar scurt istoric
Jaguar galerie foto/video





La sfarsitul lui octombrie, 2001, Jonathan Browning a demisionat din functia de Director General si a fost succedat de Mike Beasley, cel care indrumase productia Jaguar inca din primele zile ale privatizarii. Printr-o actiune destinata maximizarii sinergiei celor trei marci britanice de lux din sectorul Premier Automotive Group, a fost instituita o comisie care sa supravegheze activitatile marcilor Jaguar, Aston Martin si Land Rover. Presedintele Land Rover, Bob Dover, care fusese responsabil cu proiectul XK8 in timpul activitatii sale de la Jaguar, a fost numit seful comisiei.




Luna decembrie a anului 2001 a debutat cu progrese importante ale gamei S-TYPE, care a suportat transformari majore ale sasiului, inclusiv suspensii frontale noi si suspensii spate modificate. Caroseria era mai usoara si mai rigida, si pentru prima oara exista o versiune R a masinii. S-TYPE era acum disponibil intr-o versiune largita a motorului XK8, cu o capacitate de 4.2 litri. Versiunea R era acum echipata cu un compresor de supraalimentare, si in aceasta forma motorul putea ajunge la nu mai putin de 390 CP, S-TYPE R devenind astfel cel mai rapid sedan din acea vreme. Un alt element nou la modelele de 4.2 litri era frana de mana electronica, actionata printr-un buton aflat pe tablia de motor si nu printr-o parghie care sa se inalte din podea. Productia totala a anului 2001 a depasit 100,000 unitati, ceea ce era un eveniment decisiv pentru companie. Gama extinsa X-TYPE si gama imbunatatita S-TYPE au facut ca aceasta cifra sa constituie in anul 2002 o tinta care putea fi usor depasita.




La inceputul anului 2002, Jaguar a anuntat ca urma sa organizeze o importanta colectie de masini de epoca, asemanatoare cu cea organizata de trustul Jaguar Daimler Heritage, in Statele Unite ale Americii. Pentru a se intitula `Jaguar Heritage`, colectia trebuia sa etaleze masini relevante pentru dezvoltarea brandului Jaguar pe cele mai largi piete de export ale sale. Intentia era ca aceste automobile sa constituie un memento al bogatei traditii Jaguar si sa fie la dispozitia dealerilor din America de Nord pentru a fi etalate in expozitii.




In luna aprilie, Dr Wolfgang Reitzle a demisionat din postul de Presedinte al Premier Automotive Group, pentru a prelua o functie de conducere in industria germana. Noul Presedinte al grupului a devenit Mark Fields, fostul director al corporatiei Mazda Motors.




Salonul Auto de la Paris, care a avut loc in septembrie, a marcat dezvaluirea unui sedan nou-nout si avansat din punct de vedere tehnic care a inlocuit modelul XJ8 existent. Avand numele de proiect X350, noul XJ marcheaza o evolutie majora nu doar pentru Jaguar, ci si pentru industria auto, fiind prima masina de serie care intrebuinteaza aluminiu la majoritatea componentelor sale.




Aluminiul este un material care creeaza probleme unice inginerilor, dar totodata ofera avantaje unice pilotului si proprietarului. Inginerii de la Jaguar au fost hotarati sa invinga problemele pe care le-au intampinat in procesul creearii unei masini care sa faca uz de tehnologia secolului XXI in totalitate. Structura de rezistenta a caroseriei, executata exclusiv din aluminiu presat, turnat sau extrudat, are ca particularitate adoptarea pentru prima data in industria auto a unor solutii tehnologice preluate din industria aeronautica: imbinarea elementelor structurale atat prin nituire - folosindu-se nituri autoperforabile - cat si prin lipirea pe baza de adezivi epoxidici speciali. Folosirea intensa a aluminiului a facut ca XJ sa fie mai usor cu 200 kg decat modelul pe care il inlocuia, in pofida faptului ca noul sedan era mai lung, mai inalt si mai spatios decat precedentele sale, creand mai mult spatiu liber de trecere la tavan, spatiu pentru picioare si pentru umeri. Pe langa faptul de a fi cu 40 % mai usoara decat cea a modelului XJ anterior, caroseria noii masini este cu 10-15 % mai rigida, ceea ce constituie o imbunatatire a rezistentei si a manevrabilitatii.




Noua masina este mecanizata de motorul V8 de 4.2 litri, atat in varianta supraalimentata cat si in cea cu aspiratie naturala. In plus, exista versiuni cu motor V8 de 3.5 litri sau V6 de 3.0 litri. Toate motoarele sunt dotate cu transmisie automata cu sase viteze. Suspensia pneumatica autoreglabila este o alta inovatie, si constituie o dotare standard la toate modelele, alaturi de sistemul CATS. Masina prezinta o gama larga de elemente tehnologice si electronice, inclusiv sistemul stabilitatii dinamice - Dynamic Stability Control, Adaptive Cruise Control cu alarma anticipata, si sistemul Jaguar Adaptive Restraint, introdus initial la modelul XK8, care adapteaza desfasurarea air-bag-urilor conform cu statura si pozitia pasagerilor.




Proiectat pentru a fi o masina de lux, postura, proportionarea, si proprietatile sale dinamice evidente ii confera o reala prestanta. XJ-ul din aluminiu este cea de-a saptea generatie de Jaguar care poarta sigla XJ. Prima generatie a fost in anul 1968. In perioada cand noua masina s-a lansat pe piata, in primavara anului 2003, fusesera produse un numar de 800,000 de modele XJ.




Este interesant de observat faptul ca, in timp ce noul sedan se lansa in show-room-uri, X-TYPE sarbatorea vanzarea primelor 100,000 unitati.




In martie 2003, Alteta Sa Regala, Printesa Ana, a inaugurat o noua statie terminus la uzina Castle Bromwich. Noul punct terminus va servi drept centru de incarcare al masinilor destinate exportului, evitandu-se astfel sistemul de cai ferate supraincarcat al Marii Britanii.




La jumatatea anului 2003 Mike Beasley a renuntat la postul de Director General si a fost inlocuit de Mike Wright. Mike Beasley se alaturase firmei Jaguar in anul 1974 ca director de produs si responsabil cu constructia de masini a fabricii. A fost promovat succesiv, devenind director al uzinei, sef de productie, iar in 1999, Director Executiv al departamentelor de productie si constructie de masini. A fost numit Director General in octombrie 2001.




In iunie 2003, printr-o instiintare facuta de Ford si de Peugeot Citroen - Franta, s-au pus in circulatie informatii despre doua motoare noi, diesel, care vor fi utilizate de Jaguar la primele sale automobile cu motorizare diesel. Cele doua motoare construite prin eforturile comune ale echipelor celor doua companii (americana si franceza), erau: un propulsor de 2.0. litri, cu patru cilindri, care constituia o alternativa la motorul cu benzina de 2.0 litri al modelului X-TYPE, si un V6 alimentat turbo, de 2.7 litri, care urma sa fie introdus la seria S-TYPE in anul 2004.

Ambele motoare utilizeaza cea mai recenta tehnologie diesel cu rampa comuna si au fost special proiectate pentru a satisface solicitarile cumparatorilor de masini de lux, printre care se numara zgomotul redus, si condusul echilibrat. Prin echilibrul, cuplul inalt de torsiune si consumul redus de combustibil al motoarelor diesel, ele au avut succes in Europa, iar politica de extindere a companiei Jaguar a facut din optiunea diesel un element important al tehnicii de vanzare.




In vara anului 2003, atractia centrala a fost un nou automobil sport cu motor Jaguar. Fostul pilot de curse si actualul promotor de masini sport, Jonathan Palmer a prezentat modelul JP1, o masina de curse destinata sa creeze soferilor obisnuiti senzatia conducerii unei reale masini de competitie, pe un circuit inchis. Construita in stilul masinilor de curse tip Le Mans, JP1 este mecanizata de un motor V6 de 3.0 litri, similar cu cel folosit la X-TYPE. Motorul a fost modificat de Cosworth, firma care livreaza companiei Jaguar motoare pentru cursele de Formula 1, cu scopul de a imbunatati performanta si torsiunea. JP1 este o masina cu tractiune spate, cu motorul dispus pe mijloc, si o cutie de viteze cu sase trepte secventiale, ca la masinile de curse. Are suspensii pe deplin reglabile, montate pe un sasiu construit din tubulatura din otel iar caroseria este din fibra de sticla. Cantarind doar 650 kg, JP1 poate accelera de la zero la 60 mph, in doar 3.6 secunde. Fiind o veritabila masina de curse, JP1 a fost construita exclusiv pentru a fi condusa pe pista amenajata la autodromul lui Jonathan Palmer, de langa Bedford, unde cei pasionati pot testa masini de curse foarte performante in conditii controlate.




In timp ce automobilele erau probate pe acest autodrom privat, Jaguar isi amenaja propria pista pe unul din cele mai renumite circuite de curse din lume, la Nürburgring, in Germania. Desi acest ecartament lung de 14.2 mile nu se mai foloseste la marile curse internationale, 'Ring' a devenit o pista de testare de categorie superioara, folosita de majoritatea producatorilor. Testarea prototipurilor pe sutele de curbe, urcusuri si coborasuri ale acestui drum legendar permite inginerilor sa experimenteze masinile in conditii extreme care nu ar putea fi niciodata reproduse pe drumurile normale, cu trafic obisnuit si reguli de circulatie. Prin amenajarea propriului atelier si a propriei piste in Germania, Jaguar exploateaza la maximum beneficiile pe care le ofera autodromul de la Nürburgring.




Salonul Auto de la Frankfurt, din septembrie, 2003, a fost o importanta ocazie de expunere publica pentru Jaguar. Era prima aparitie in lumea mondena a unui model important din gama X-TYPE, si anume X-TYPE Estate, care a marcat, deasemenea, surpriza dezvaluirii unui alt prototip conceput la Advanced Styling Studio, si anume RD-6. A fost lansat X-TYPE Estate, primul break utilitar Jaguar, si in varianta cu motor diesel, ca reactie la schimbarea tendintelor din segmentul de piata in care se incadra X-TYPE. Mai mult de un sfert din vanzarile acestui segment sunt break-uri utilitare, iar clientii Jaguar sunt indreptatiti sa ceara companiei un automobil care sa combine spatiozitatea si adaptabilitatea acestei caroserii cu acele caracteristici care au determinat succesul lui X-TYPE. Noul Estate era construit dupa tiparul sedanului X-TYPE, dar cu o stilizare si o structura a caroseriei noi, unice, care includea usile din spate si capota. Cu scaunele din spate stranse, X-TYPE Estate ofera mai mult spatiu decat principalii sai competitori germani. Sistemul de tractiune integrala este standard la toate modelele din serie, si sunt disponibile toate tipurile de motoare, incepand cu cel de 2 litri pe benzina si motorina, pana la cele de 3 litri, V6, pe benzina. Configuratia modelului Estate, cu abilitatea lui de a indeplini toate cerintele membrilor unei familii, la care se adauga pretul rezonabil, conduc la concluzia ca privilegiul de a avea un Jaguar este acum la indemana unui numar si mai mare de clienti.




Masina prototip R-D6 a reliefat "noua tendinta a designului" Jaguar. Avea forma unui cupeu cu patru locuri, care se diferentia fata de stilizarea conventionala a coupe-ului prin faptul ca avea patru usi. In afara grilei pentru radiator, care este similara cu cea de la modelul actual S-TYPE si cu cea de la automobilele mai vechi de curse, C si D-TYPE, R-D6 s-a detasat total fata de conceptele stereotipe, consacrate ale marcii. Fiind mai scurt decat XK8, desi are patru locuri, are in dotare roti foarte mari, cu diametrul nu mai mic de 21 inci, iar parte din fata si cea din spate sunt proeminente, accentuand musculozitatea si puterea.

Interiorul se aliniaza la stilul clasic Jaguar, utilizand materiale somptuoase - piele fina si lemn lustruit oglinda - pentru a crea o ambianta primitoare si confortabila. Totusi, materialele si croiala sunt reprezentative pentru secolul al XXI-lea, fiind imbinate intr-o maniera descrisa de directorul de design Ian Callum ca fiind "ultra- contemporana." Erau folosite ornamente si dispozitive de fixare din aluminiu prelucrat, impreuna cu piele neagra si furniruri americane din lemn de nuc negru, finisat, la usi, la pupitrul de comanda si chiar pe podea. Usile din spate sunt prinse in balamale la canturile lor din spate, ca la masinile din anii `30, iar sacul de bagaje este fixat pe lateral, intr-o maniera folosita prima oara la originalul E-TYPE.

Subliniind etosul vizionar aflat la baza proiectului R-D6, motorul este acel V6 diesel supraalimentat de 2.7 litri anuntat la jumatatea anului 2003 si care trebuia sa fie dat in folosinta la modelul S-TYPE din anul 2004. Cuplul de torsiune este mai mare decat cel de la motorul V8 de 4.2 litri, pe baza de benzina, asa incat nu e surprinzator faptul ca R-D6 ar trebui sa poata face trecerea de la zero la 60 mph, in mai putin de sase secunde. Puterea maxima de 239 hp ii confera masinii o viteza de top limitata electronic la 155 mph.




Ulterior, in luna septembrie, au avut loc mai multe schimbari de management, atunci cand s-a retras Bob Dover. Succesorul sau ca Presedinte si Director General la Jaguar si Land Rover a fost Joe Greenwell, care se alaturase echipei Jaguar in urma cu douazeci de ani.

Dupa ce ocupase pozitii executive in vanzari, marketing, comunicare si relatii publice la Jaguar si Ford, s-a intors la Coventry, unde si-a inceput colaborarea cu Jaguar, de pe pozitia de Vice-Presedinte al departamentului Global Marketing la Ford, in Detroit.




Primul nou model al anului 2004 a facut parte din a treia generatie de S-TYPE, fiind lansat la Salonul Auto International Nord-American de la Detroit, din luna ianuarie. Perpetuand imbunatatirile sasiului introduse la sfarsitul anului 2001, noile modificari ale stilizarii incorporate in cea mai recenta iterare a modelului de clasa medie Jaguar, i-au conferit o infatisare mai supla, mai ingrijita, mai puternica. Capota noua, construita din aluminiu in loc de otel, a redus greutatea masinii atat sub aspectul global, cat si in ceea ce priveste distributia greutatii pe partile din fata/ spate, ramanand o mai mica povara pe rotile frontale, ceea ce a imbunatatit echilibrul si manevrabilitatea. Au existat, deasemenea, modificari si la interiorul masinii, una dintre cele mai remarcabile fiind introducerea aluminiului ca alternativa a lemnului, la tabloul de bord al modelelor sport. Scanteierea discreta a metalului usor amintea de modelele Jaguar clasice, cu un aer sportiv, din trecut.

Suspensiile fusesera modificate subtil, dar influenta schimbarilor a fost semnificativa, conferind masinii un plus de confort si de rafinament. Exista in continuare o gama variata de motoare, incepand cu V6 din aluminiu, de 2.5 si 3.0 litri V6, si pana la V8-ul supraalimentat, de la modelul S-TYPE R, dar una din cele mai importante inovatii a fost motorul diesel bi-turbo de 2.7 litri, anuntat anul anterior si disponibil incepand cu luna iunie. Se considera in unanimitate ca aceasta inovatie va creste si mai mult popularitatea lui S-TYPE pe pietele europene.




Doua luni mai tarziu, la Geneva, Jaguar a anuntat inca o data modernizari de ultima ora, de data aceasta la gama XK. Modelul XK8 coupe si decapotabil a fost imbunatatit continuu de la aparitia sa, mai ales incepand cu anul 2001, iar modelul anului 2004 a prezentat modificari perceptibile la exterior, destinate sa confere masinii o infatisare mai contemporana. Aceasta a constat in revizuirea grilei radiatorului si a sectiunii din spate, la care s-au adaugat noi ornamente, roti si lonjeroane. Impreuna cu imbunatatirile majore ale partii electronice a masinii, introduse in anul 2001, si cu motorul mai puternic, de 4.2 litri, care producea 390 CP in varianta supraalimentata de la modelele XKR, noile trasaturi de stil au adus un suflu nou in segmentul masinilor sport de lux al pietei.




Odata cu venirea primaverii la New York, la salonul auto din acest oras a fost lansat un alt model Jaguar si un nou prototip plin de rafinament. Este vorba de versiunea cu ampatament lung a sedanului XJ cu caroserie din aluminiu. Avand un ampatament cu cinci inci mai lung decat la modelul standard XJ, versiunea cu ampatament lung care a fost pusa in vanzare in toamna anului 2004, le oferea pasagerilor din spate si mai mult spatiu pentru picioare. Cantarind cu doar 24 de kg mai mult decat modelul cu ampatament standard, este, cu toate acestea, cu 200 kg mai usoara decat generatia precedenta XJ. Deasemenea, este considerabil mai usoara decat toti competitorii sai din segmentul sedanelor de lux cu ampatament lung, in pofida faptului ca are cel mai lung ampatament si cea mai mare lungime totala din clasa ei.




Pentru a demonstra potentialul noii game extinse XJ, constructorii Jaguar de la Advanced Design Studio au creat Concept Eight, o masina proiectata, dupa cuvintele Directorului de Design Ian Callum, nu pentru mersul la serviciu, ci pentru "luxul plimbarilor lungi, nocturne, sub cerul liber." Masina e conceputa pentru hedonisti, echipati nu cu laptopuri, ci cu pahare de cristal Waterford pentru sampanie, puse la adapost pentru momente romantice. Nu exista lampi de birou pentru citirea presei financiare, ci doar o lumina difuza, rosiatica, care aduce un plus de intimitate interiorului, si se pierde in aerul nocturn de afara, printr-un plafon de sticla. Si, desigur, din moment ce paharele de cristal sunt inutile fara sampanie, exista un dispozitiv de refrigerare integrat in consola centrala.

Este evident faptul masina este conceputa in avantajul pasagerilor, in special al celor care ocupa locurile luxoase din spate. Dar din moment ce ne referim la un Jaguar, acesta ramane totusi un automobil creat pentru sofer, cu un motor supraalimentat, de 4.2 litri, capabil de o viteza maxima de 155 mph, redusa automat prin tehnologie, pentru a reaminti soferului ca exista anumite limite chiar si la o masina Jaguar.

Lansat la 82 de ani dupa ce tanarul William Lyons si-a inceput afacerea, Concept Eight exemplifica perfect felul cum Jaguar si-a pastrat standardele. Elegant, luxos, puternic, captivant, si doar putin… naravas, nu ar putea fi altceva decat un Jagaur. Sir William ar fi fost de acord.



Bibiana 'Bibie' Boerio a revenit la Jaguar in functia de Director General, in iulie 2004, dupa ce a fost angajata un an ca Director Financiar si de Dezvoltare la compania Ford, Departamentul de Relatii Internationale. Inainte de aceasta, a lucrat ca Vice-Presedinte Executiv si Director Financiar din octombrie 2000, pana in aprilie 2003, ajutand la dezvoltarea, lansarea si implementarea planului de revitalizare a creditelor Ford. Incepand cu august 1995, pana in octombrie 2000, a fost Director Financiar la Jaguar, fiind responsabila cu suportul financiar si strategia de dezvoltare a constructiilor de masini, a productiei si a vanzarilor autovehiculelor Jaguar din sectorul premium, pe mapamond.

Jaguar

Jaguar scurt istoric
Jaguar galerie foto/video





Noul mileniu a inceput prin debutul marcii Jaguar la cursele de Formula 1, eveniment care a fost sarbatorit prin crearea unei editii speciale de XK8, 'Silverstone'. Avand la baza varianta supraalimentata XKR a lui XK8, Silverstone era strict orientat spre performanta, cu jante din aliaj de 20 inci, anvelope Pirelli P-Zero si frane Brembo cu 4 pistonase pe fiecare roata. Masina era echipata cu sistemul Jaguar CATS (Computer Advanced Technology Suspension) si un complex tehnologic special, perfectionat de departamentul de operatiuni speciale al companiei (Special Vehicles Operation). La inceput au fost proiectate doar 100 de masini, 50 coupe si 50 decapotabile, care urmau sa fie comercializate in Europa.

Totusi, masinile au inregistrat un atat de mare succes, incat a fost necesara o noua serie de productie de 500 de masini care sa poata raspunde cererilor din partea Statelor Unite ale Americii si din restul lumii. Evident, pentru a ilustra numele modelului, toate cele 600 de masini au fost vopsite in argintiu platinat.

Modelul Silverstone a prefigurat o noua serie dotari, gama R, care au fost disponibile ca optiuni la masinile de serie mai tarziu, in acelasi an. Optiunile includeau roti, frane tehnologizate si pachete de servicii special create pentru XJR si XKR. Gama de optiuni R fusese creata de departamentul de operatiuni speciale (Special Vehicle Operations), care construise si XK 180.

Jaguar
Jaguar scurt istoric
Jaguar galerie foto/video

Hummer scurt istoric

Hummer
Hummer galerie foto/video



Hummer este un brand de masini sport vandut de General Motors si cunoscut ca GM. Hummer este una dintre cele mai mari masini SUV.

Masina Hummer a fost produsa de Corporatia AM General, o fosta divizie care producea masini pentru guvern si pentru armata. AM General a initiat demersuri pentru vanzari masini si pentru civili la sfarsitul anului 1980.

n 1990 doua masini Hummer albe au fost conduse prin partea centrala a Uniunii Sovietice. Cele doua masini Hummer au facut drumul fara nici o problema, chiar daca aceste masini au fost proiectate pentru drumuri in afara soselei. In urma succesului pe care l-a avut calatoria, Hummer a fost recunoscut si mai mult in Statele Unite ale Americii.

In 1995, AM General incepe sa comercializeze versiunea M988 a HMMWV sub marca Hummer.

n 1998, AM General a vandut numele marcii lui General Motors, cu toate ca a continuat fabricarea acestor masini. GM a fost responsabil de vanzari si distribuiri de masini Hummer fabricate pentru AM General. In urmatorii ani, GM a proiectat doua masini noi mai mici si adaptate pentru uzul personal, H2 si H3, redenumind modelul original cu numele H1.

AM General a continuat sa fabrice masini H1 fiind convinsa de GM sa produca si H2. H3 se construia in Shreveport, L.A. tocmai in fabricile Chevrolet.

De pe 10 Octombrie 2006, Hummer a fabricat masini H3 in fabrica sa din Port Elisabeth, sudul Africii, pentru a exporta in Australia, Orientul Mijlociu si Japonia.

In Octombrie 2006, erau 300 de proprietari de masini Hummer in 34 de tari diferite, din care 174 erau din Statele Unite ale Americii.

Din ianuarie 2004, modelele masini H2 se produc si in Rusia. Fabrica produce cateva sute de masini pe an, anunturile de masini fiind doar pe plan local. La 12 Mai 2006, GM a anuntat ca va opri productia modelului H1.
Diferente intre H1 si HMMWV
Hummer 1 este de fapt un HMMWV, dar construit pentru civili. H1 nu are arme, nu este blindat, dar caroseria, suspensiile sunt aceleasi. In plus, H1 are echipamente de confort, precum: radio, stereo, aer conditionat ceea ce masina militara nu are. Ca rezultat al folosirii sale comerciale, caracteristicile introduse la Hummer-ul civil au fost incorporate si masinilor militare imbunatatite.
Anunturi masini second hand Hummer pe internet.
Oricand poti da un search “ anunturi masini second hand Hummer ” pe internet, daca iti doresti adevarati bolizi precum Hummer - niste masini care “au dovedit” ca sunt puternice, adevarate tancuri , dar in acelasi timp masini sofisticate, care satisfac cele mai pretentioase gusturi.
Alte detalii despre masini Hummer puteti gasi pe www.hummer.ro

Hummer
Hummer scurt istoric
Hummer galerie foto/video

Hummer

Hummer scurt istoric
Hummer galerie foto/video








HUMMER GT

Tunerul european Geiger Cars a prezentat HUMMER GT, masina care poate candida cu reale sanse de succes pentru titlul de cea mai hidoasa masina din lume.


HUMMER GT are la baza un H2 iar lista modificarilor include usi � aripi de pescarus�, jante gigant de 30 inch si un motor supraalimentat care dezvolta 556 CP. Masina a fost vopsita in doua culori albastru/portocaliu, suspensiile au fost coborate cu 100 mm si in plus a fost dotata cu bari anti-balans pentru o inclinatie mai redusa la curbe. Cu aceste modificari HUMMER GT poate atinge 100 km/h in numai 8 secunde iar viteza maxima este de 225 km/h.

In interior dintre multitudinea de modificari remarcam un sistem multimedia complet care include sistem de navigatie, DVD player, TV si doua ecrane LCD integrate in bord.

Pretul de baza al acestui model este de 133.900 Euro. Daca vreti si roti de 30 inch cu cauciucuri speciale trebuie sa scoateti din buzunar inca 28.000 euro. Sistemul de frane performant, cu discuri ventilate de 380mm costa si el 10.268 Euro.

Hummer
Hummer scurt istoric
Hummer galerie foto/video

Ferrari scurt istoric

De 18 zile, publicul roman va avea ocazia sa vada prima prezentare Ferrari din Romania, acompaniata de o suita impresionanta de masini de exceptie, si de un spatiu complementar, dedicat in intregime Formulei 1. Mythos Italia este o adevarata premiera pentru Europa de Est prin faptul ca reuneste sub acelasi acoperis o suita de creatii italiene, automobile care au scris istoria: Ferrari, Lamborghini si Maserati, si alte prototipuri semnate de cele mai cunoscute case de design. Desfasurata in pavilionul central de la Romexpo, expozitia va folosi forma cladirii pentru a recrea un monument arhitectonic marcant al Romei: Colosseum-ul. Pentru prima data de la deschiderea ei, in 1967, cladirea Romexpo va aborda o amenajare interioara surprinzatoare. Grandoarea decorului si costumele Operei Nationale din Bucuresti vor reprezenta un cadru impresionant, nonconventional, pentru automobilele de colectie, cele mai avangardiste creatii in materie de design auto, semnate de monstrii sacrii precum Bertone, Pininfarina sau Giugiaro. Ferrari va prezenta cele mai recente modele ale sale, precum si cateva modele alese special pentru a permite publicului sa aprecieze evolutiile estetice, tehnice si tehnologice ale constructorului in ultimii 20 de ani. Constructorul italian, care a facut din fiecare model exclusivist scos pe piata un simbol al generatiei sale, legand armonios trecutul cu viitorul, va aduce la Bucuresti Ferrari 250 Gt Coup, 360 Modena Spider, F40 Competizione, 550 Modena Competizione, 360 Modena, 456m Gt, 575m Maranello si Challenge Stradale. Lamborghini va prezenta cateva creatii semnate de casele de design Bertone si Gandini: Lamborghini Diablo, Espada, Countach 25 anniversary, Jarama. Doua alte modele marcante, temperamentale, purtand nume ce trimit la celebrele corrida, pe care publicul roman va avea ocazia sa le admire la Romexpo sunt diabolica Lamborghini Countach, alegorie a anilor 70 - 80, si tulburatoarea Miura, masina simbol a anilor 60. Autoitalia, partener principal al evenimentului, va prezenta noul model Maserati Quattroporte, care de acum este disponibil si pe piata romaneasca, impreuna cu un scurt istoric al marcii, ilustrat de modelele cele mai importante pentru constructor. Marca Maserati va mai fi reprezentata si de modelele Ghibli, Barcheta, Spyder, Coup si Gransport. Trecutul glorios al lui Maserati si prezenta impozanta a marcii Ferrari in competitiile de Formula 1 vor beneficia de asemenea de un spatiu special, unde masinile de cursa, ecranele de proiectie si prezentarile de accesorii vor permite publicului sa descopere una dintre cele mai fascinante discipline sportive din lume. Vizitatorii Mythos Italia vor avea ocazia sa descopere ultimele noutati din domeniu, tehnologii de ultima ora, inovatii in forme aerodinamice, greutatea materialelor, suspensii, cutii de viteze, totul la intensitate maxima. De asemenea, Fiat isi va prezenta ultimele modele, pe care cei prezenti le vor putea viziona si incerca in timpul expozitiei. Alfa Romeo va prezenta modelele semnate Giugiaro Design: Brera, Caimano, Iguana, precum si alte mari pagini din istoria sportiva a marcii. Casele de design Pininfarina, Bertone, Italdesign - Giugiaro, Gandini, Zagatto, cele mai importante nume italiene din domeniu, reprezinta la momentul actual adevarate corporatii, a caror componenta primordiala este cercetarea teritoriilor neexplorate ale aerodinamicii, si pentru care inventarea de noi tehnologii si exploatarea de noi materiale constituie o misiune de principiu. Acesti monstrii sacri in materie de caroserie avangardista vor expune la Bucuresti aproape 40 dintre modelele care au revolutionat lumea designului auto, univers intr-o permanenta miscare. Intentia expozitiei este de a prezenta calitatile artistice ale acestor adevarate capodopere, produse ale imaginatiei creatorilor contemporani, cu o folosire judicioasa a noilor tehnologii. Designerul Pininfarina, creatorul stilului italian de arhitectura automobilistica, care imbina traditia tehnologica si optica spectaculoasa cu peste 50 de ani de experienta in design, va expune prototipuri precum Lancia Astura Cabriolet, Dino 206 Competizione, Lancia Beta Montecarlo, sau Alfa Romeo Dardo. Considerat cel mai prestigios creator de caroserii al lumii, cu realizari cunoscute si admirate de intregul mapamond, designerul italian va aduce in scena prototipuri precum Ferrari Mythos, model care a inspirat si numele expozitiei. O masina sport, bazata pe modelul Testarossa, care se joaca cu volumele intr-un mod extrem de provocator, cu caroseria construita in intregime din fibre de carbon. Bertone este un alt nume celebru al designului italian, o companie care in 90 de ani a scris pagini importante in istoria industriei automobilistice, datorita abilitatii de a combina inovatia si produsele de inalta calitate. La Mythos Italia va fi prezent cu masini concept precum Nivola, Marzal, Lancia Stratos, Zer si Blitz. Georgetto Giugiaro este designerul responsabil de crearea unora dintre cele mai bine vandute masini in intreaga lume. El este creatorul unei noi ere: curentul folded paper a fost o inovatie care a marcat designului anilor 70, cand masinile au inceput sa aiba unghiuri din ce in ce mai ascutite, precum Lotus Esprit, Volkswagen Golf, Hyundai Pony si Lancia Delta. Oficial, sub marca Italdesign, Giugiaro a stilizat mai mult de 100 de automobile, care au fost realizate ulterior in productie de masa. Din 1974, casa Italdesign si-a organizat un departament intern pentru dezvoltarea unor proiecte destinate si altor sectoare industriale decat automobilele: fotografie/optica, telefoane, mobila, aparatura electrocasnica, calculatoare, ceasuri si multe altele. Casa Italdesign - Giugiaro vine in Romania cu cateva masini concept, care au fost expuse la cele mai importante saloane auto din intreaga lume: Columbus, Aztec, Cala, Kubang, Formula 4. Vizitatorii vor avea ocazia sa descopere impresionantul Columbus: un microbuz creat pentru a-l omagia pe Cristophor Columb, cu ocazia aniversarii a 500 de ani de la descoperirea Americii. O alta incantare pentru privitori: modelul Formula 4, conceput de Italdesign pe scheletul Fiat Bravo, cu caroserie monolitica, nonconformista, realizata din materiale plastice. Sigura si performanta, Formula 4 seamana foarte bine cu Formula 1, din punct de vedere al stilului si elegantei. Pentru a putea oferi vizitatorilor o gama de suveniruri de la expozitie, Mythos Italia va prezenta, reunite in cadrul aceluiasi eveniment, si produse ale celor mai prestigioase marci de moda, accesorii si parfumuri italiene. Prin spatiile importante puse la dispozitie modei, expozitia va fi adresata in aceeasi masura femeilor cat si amatorilor de masini. Pretul biletelor de intrare va fi unul accesibil pentru toate categoriile. Mythos Italia este un eveniment aflat la a saptea editie pe plan mondial, primele desfasurandu-se la Bandol (1993) si Deauville (1994) in Franta, Barcelona (1995) in Spania, Tel Aviv (1996, 1997 si 1998) in Israel. Fiecare dintre aceste editii ale evenimentului s-a bucurat de participarea a peste 120.000 de vizitatori. Am ales Italia deoarece creatorii italieni au fost primii in lume care au valorizat designul, acest plus al creatiei industriale, afirma Alexandru Gad, organizator al expozitiei. Mythos Italia este primul dintr-o serie de evenimente anuale care vor permite publicului romanesc sa descopere stilul de viata italian, francez, anglo-saxon, german, asiatic, s.a.m.d.. Expozitia Mythos Italia este organizata in cooperare cu AutoItalia, beneficiind totodata de colaborarea Romexpo si a Operei Nationale Bucuresti, si de sprijinul activ al companiilor Generali Asigurari, Banca Italo-Romena, Alitalia, Coca-Cola, Shell si Pirelli. Organizatorii multumesc de asemenea pentru sprijinul acordat Camerei de Comert Italiene, Institutului National de Comert Exterior Italian, Ambasadei Italiei la Bucuresti, Fundatiei Sistema Italia-Romania precum si Ministerului Educatiei si Tineretului. Parteneri media: Prima TV, Radio Kiss FM, Sapte Seri, Best Magazin.

Ferrari

Ferrari
Ferrari scurt istoric
Ferrari galerie foto/video







Nou

Direct din paginile revistei Car avem o veste buna: atat de mult dezmintitul Ferrari Dino va fi prezentat in cadrul showului Auto de la Generva din martie 2008. Modelul provine dintr-un Maserati “mort la nastere” care trebuia sa fie un companion perfect pentru versiunea Granturismo. Maserati nu si-a mai permis sa-l fabrice, iar astfel proiectul a ajuns pe mana celor de la Ferrari sub numele Dino.

Cunoscut in cadrul companiei drept F149, Dino este un GT stilat, dar nu ceea ce puteti vedea in imaginea de mai sus, automobilul fiind doar ideea celor de la Car despre cum va arata modelul. La urma urmei acesta este doar o combinatie intre 612 si 599, un concept care nu are mult de-a face cu adevaratul Dino. Noul Ferrari va intra in productie din vara viitoare.Urmatorul F430 va fi total nou, nu doar o versiune evoluata a actualului vehicul, aducand schimbari la capitolul design.

Ferrari
Ferrari scurt istoric
Ferrari galerie foto/video

Noua varianta va fi mai mica, mai rapida, mai usoara si nu va fi disponibila in varianta decapotabila. De asemenea urmasul lui F430 va beneficia de injectie directa si un motor V8 plus suspensii de top si un sistem de franare inovator. Il vom vedea probabil lansat in 2009, sau in cel mai rau caz in 2010.

Ferrari
Ferrari scurt istoric
Ferrari galerie foto/video

marți, 12 februarie 2008

Intreceri

2007 BMW M6 Convertible vs. 2007 Mercedes-Benz SL65 AMG

Audi galerie foto



Bugatti galerie foto

Bugatti
Bugatti scurt istoric








































































Bugatti
Bugatti scurt istoric
Bugatti galerie foto/video

Bugatti scurt istoric

Bugatti
Bugatti galerie foto/video




Bugatti este, fara indoiala, una din cele mai celebre marci de automobile si una din cele mai exclusiviste companii franceze producatoare de masini din toate timpurile. Compania a intrat in legenda prin proiectarea si construirea unor masini de sport care, la vremea lor au fost cele mai bune din lume, castigand multiple concursuri si competitii nationale si mondiale. Compania originala Bugatti s-a destramat o data cu inceperea celui de-al doilea Razboi Mondial, dar numele, brandul Bugatti a ramas, a fost restructurat de doua ori de-a lungul istoriei sale tumultoase, ultima data sub amprenta grupului Volkswagen AG.

Sub conducerea lui Ettore Bugatti

Fondatorul marcii, Ettore Bugatti, s-a nascut in Italia, iar compania care ii poarta numele a fost fondata in Molsheim, in regiunea Alsacia, care in acele vremuri era sub ocupatie nazista si a revenit inapoi Frantei abia in anul 1919. De-a lungul istoriei compania Bugatti a devenit cunoscuta datorita ingineriei avansate pusa in practica in masinile sale de top, dar si datorita succeselor reportate in concursurile de viteza, in marile premii, adica in primele concursuri de tip „Grand Prix motor racing” din istorie, castigand chiar primul Mare Premiu al Statului Monaco. Succesul companiei a culminat cu pilotul de curse Jean-Pierre Wimille, care a castigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans de doua ori (in 1937 cu Robert Benoist si in 1939 cu Pierre Veyron).


Bugatti
Bugatti scurt istoric
Bugatti galerie foto/video

Designul

Masinile Bugatti nu erau doar ingenioase din punctul de vedere al mecanicii si elementelor ingineresti folosite, ci erau adevarate opere de arta sub aspectul desginului, care era indraznet, extrem si revolutionar pentru acele vremuri. Ettore si-a privit principalul competitor, Bentley, ca pe un fabicant de masini foarte rapide, in timp ce el si-a concentrat atentia spre durabilitate. Vroia nu numai masini rapide, dar si durabile, aceasta fiind si cheia succesului sau. Potrivit convingerilor sale, principalul sau dusman era greutatea, masa masinilor. Dispretul lui Bugatti pentru clientii nemultumiti este legendar, la fel ca si devotamentul sau pentru toate creatile sale. Intr-un incident notabil, dupa ce a intampinat un client nemultumit venit la fabrica sa cu „Ce, iarasi tu?”, a ascultat povestea acestuia referitoare la problema mecanica intampinata in mod neasteptat, dupa care i-a spus doar „Ai grija sa nu se mai intample in viitor!” si a plecat agale de-acolo...

Motoarele

Potrivit formei motoarelor sale, Bugatti este privit ca un „cubist”, realizarile sale ramanand in istorie. Foarte multe motoare marca Bugatti erau modeste in dimensiuni, dar extrem de puternice. Multe aveau trei supape pe cilindru, iar unele erau chiar supra-incarcate, pentru a fi fortate la maxim. Doua masini de curse Amercian Miller au fost examinate de Ettore, atentia acestuia indreptandu-se in special catre motorul masinilor. Mai tarziu, el a imprumutat si folosit arborele cu came duble superioare, sub licenta Miller, pe masinile sale construite ulterior.

Modelele

Din pacate doar cateva modele din fiecare automobil proiectat de Ettore Bugatti au fost produse. Cele mai faimoase automobile din toate timpurile au fost: masinile Tip 35 Grand Prix, uriasul Royal, zburatorul Tip 57 „Atlantic” si masinile sport Tip 55. Dintre toate cele 7900 de masini care au iesit de pe linia de productie, dintre care aproximativ 2000 mai exista inca si astazi, fiecare model Bugatti a fost proiectat cu prefixul T, de la Tip, care face trimitere la diferitele versiuni de sasiu.


Bugatti
Bugatti scurt istoric
Bugatti galerie foto/video


Succesul in curse

Masinile bugatti au avut un succes deosebit in curse, cu zeci de victorii in doar cateva decenii. Micile masini Bugatti Tip 10 au ocupat toate primele patru pozitii la chiar prima participare a acestui model intr-o cursa de masini. Modelul Bugatti Tip35 este, poate cea mai de succes marca de masini de curse din toate timpurile, adunand peste 2000 de victorii. Compania a castigat cursa de la Targa Florio timp de cinci ani consecutivi, din 1925 si pana in 1929. Pilotul Louis Chiron a obtinut cele mai multe podiumuri concurand cu masini Bugatti, drept pentru care compania Bugatti a secolului 21 l-a rasplatit cu un model concept, in onoarea sa. Dar, cel mai renumit succes obtinut de Bugatti a fost fara indoiala victoria Cursei de 24 de ore de la Le Mans, cand, in anul 1939, pilotii Jean-Pierre Wimille si Pierre Veyron, au castigat cursa in mod absolut surprinzator, avand doar o singura masina la dispozitie si foarte putine resurse materiale.

Sfarsitul

Ettore Bugatti a proiectat si o masina pe sine, numita „Autorail”, care a avut un mare succes, precum si un avion, dar acesta nu a zburat niciodata. Fiul sau, Jean Bugatti a decedat pe data de 11 august 1939, la frageda varsta de 30 de ani, in timp ce testa o masina Tip 57 in apropierea fabricii din Molsheim. Dupa acest nefericit incident, averea companiei a inceput sa scada constant. Al doilea Razboi Mondial a ruinat efectiv uzina din Molsheim, iar compania a pierdut dreptul asupra acestei proprietati. In timpul razboiului, Bugatti s-a gandit la construierea unei noi uzinini de productie in Levallois, langa Paris, si a proiectat o serie de masini noi. Ettore Bugatti s-a stins din viata la data de 21 august 1947.

Compania a incercat o revenire sub conducerea lui Roland Bugatti la mijlocul anilor 1950 cu masina de curse Tip 251. Proiectata cu ajutorul lui Gioacchino Colombo (designer renumit la Alfa Romeo, Ferrari si Maserati), aceasta masina nu a reusit sa se ridice la nivelul asteptarilor, ducand la oprirea definitva a productiei de automobile marca Bugatti.

In 1960, Virgil Exner a proiecat un nou model Bugatti, ca parte integranta a proiectului sau „Revival Cars”. Un exemplar dupa acest model a fost construit de Ghia, folosind ultimul sasiu Bugatti Tip 101 si a fost expus la Salonul Auto din Turin in 1965. Totusi nu s-au putut strange fondurile necesare productiei acestui model, astfel incat si acest model a fost dat uitarii...

Bugatti a continuat sa produca componente de avioane si a fost vanduta in anul 1963 lui Hispano-Suiza (un alt fabricant de masini care s-a transofrmat intr-un furnizor de componente pentru industria aviatica). Snecma a preluat compania in 1968, achizitionand mai tarziu si Messier. Cele doua branduri a fuzionat in 1977 formand Messier-Bugatti.


Bugatti
Bugatti scurt istoric
Bugatti galerie foto/video


Bugatti Autmobili SpA

In 1987 Romano Artioli, un antreprenor italian, a achizitionat legendara companie Bugatti si a fondat Bugatti Automobili SpA. Noua companie a construit o fabrica proiectata de arhitectul Giampaolo Benedini in Campogalliano, Italia, un oras de langa Modena, resedinta altor producatori renumiti de automobile: De Tomaso, Ferrari, Lamborghini, Pagani si Maserati.

Pana in 1989, planurile noii companii Bugatti au fost prezentate de Paolo Stanzani si Marcello Gandini, doi designeri celebri a unor masini ca Lambroghini Miura si Lamborghini Countach. Prima masina produsa a fost etichetata sub numele de Bugatti EB110 GT, fiind anuntata ca cea mai evoulata super masina produsa vreodata. Intre anii 1992 si 1994, Mauro Forghieri, un renumit designer de masini de curse a fost director tehnic al Bugatti.

Pe data de 27 august 1993, prin intermediul companiei ACNB Holding S.A. din Luxembourg, Romano Artioli a achizitionat compania Lotus de la General Motors. Aceasta achizitie a reunit doua dinte cele mai faimoase nume din istoria curselor de masini si s-au facut planuri de listare a companiei la bursele internationale. De asemenea, in anul 1993 Bugatti a prezentat prototipul unui sedan, numit EB 112.

Pana cand modelul Bugatti EB110 sa patrunda pe piata, economiile nord americane si cele europene au intrat in recesiune, ceea ce a dus la intreruperea productiei in septembrie 1995. Un model destinat exclusiv pietei SUA de autombile, numit „Bugatti America" era in stagiile preparatorii atunci cand compania s-a inchis.

Cel mai faimos posesor al unei masini marca Bugatti EB110 este pilotul de Formula 1 Michael Schumacher, de 7 ori castigator al titlului de campion mondial. In ciuda faptului ca, in prezent este pilot la Ferrari, el detine inca o masina Bugatti EB110, pe care a cumparat-o in timp ce pilota pentru echipa Benetton.

Bugatti Automobiles SAS

Volswagen AG a achizitionat drepturile de a produce masini sub marca Bugatti in 1998. Ei au imputernicit firma ItalDesign sa dezvolte Conceptul Bugatti EB 118. Acesta a fost proiectat ca un sedan avand 555 hp DIN (408 kW) si avand primul motor cu 18 cilindri in W. Conceptul a fost prezentat la Salonul Auto din Paris.

In 1999, Conceptul Bugatti EB 218 a fost introdus la Salonul Auto din Geneva. Mai tarziu, in acelasi an, modelul Bugatti 18/3 Chiron a fost introdus la IAA in Frankfurt. La Salonul Auto din Tokyo, Conceptul EB 218 a reaparut, fiind prezentat si modelul Bugatti EB 16/4 Veyron, prima materializare a unui model ce avea sa intre in productie.

In anul 2000, Volkswagen a fondat Bugatti Atuomobiles SAS si a introdus Conceptul Bugatti EB 16/4 Veyron, o masina avand un motor de 16 cilindrii, producand 1001 hp DIN (736 kW). Aceasta a fost prezntata la Saloanele Auto de la Paris, Geneva si Detroit. Dezvoltarea a continuat pe tot parcursul anului 2001 si EB 16/4 Veyron a fost promovat la statusul de „concept avansat”. In iulie 2005, Bugatti Automobiles SASA a anuntat ca masina va fi denumita in mod oficial Bugatti Veyron 16.4. S-a anuntat ca acest model, construit chiar in uzina istorica din Molsheim, va fi livrata clientilor in octombrie 2005. Totusi, in final, Bugatti Veyron a intrat in producite abia la sfarstiul anului 2005, astfel incat primele modele au fost livrate abia la inceputul lui 2006.

Vitezele maxime ale acestui bolid au fost testate cu diferite ocazii. Astfel, s-au obtinut 253 mph (407.5 km/h), aceasta viteza fiind mentinuta timp de doua minute. Potrivit revistei Car and Driver, consumul lui Veyron la viteza de 400 km/h a fost de 3.0 mpg. Diferite alte teste realizate de cateva reviste independente au anuntat unele probleme ale modelului (3 din 5 masini testate in noembrie 2005 avand nevoie de service). Totusi prototipurile Veyron au fost testate amanuntit de grupul Volskwagen, iar un pret estimativ a fost anuntat in jurul sumei de 1.2 milioane de dolari.

In viitor se anticipeaza ca, dupa modelul Bugatti Veyron 16.4, compania va produce o masina cu patru scaune, cu motor frontal si cu un sasiu unic si revolutionar, inspirat din cel al spledidului Bugatti Veyron.

Bugatti
Bugatti scurt istoric
Bugatti galerie foto/video

Daca vrei sa castigi peste 2000 de lei click mai jos!

Masini de lux! Masini! Jocuri cu masini! Banere