duminică, 3 februarie 2008
Audi scurt istoric
Audi galerie foto
August Horch (1868 - 1951) a înfiinţat la 14 noiembrie 1899 în Köln-Ehrenfeld firma A. Horch & Cie. Acolo si-a creat primul automobil, care a fost terminat la începutul anului 1901. În martie 1902 a urmat mutarea la Reichenbach în Saxonia si doi ani mai tarziu transformarea intr-o societate pe actiuni, legata de o noua schimbare de sediu. La 10 mai 1904 a fost infiintata uzina de automobile A. Horch & Cie. din Zwickau.
În anul 1901 a circulat primul automobil Horch: era dotat cu un motor orizontal în doi cilindri, cu o putere de circa 4-5 CP. Un piston mic suplimentar in motor urma sa amortizeze vibratiile arborelui cotit. August Horch l-a denumit motor fara socuri. O alta inovaţie: carterul motorului din aliaj usor, un pionierat in constructia de automobile.
După înfiinţarea în anul 1899 în Köln si mutarea în 1902 la Reichenbach în Saxonia, primele succese ale automobilelor Horch au demonstrat necesitatea extinderii fabricii. August Horch s-a decis la recomandarea partenerilor de afaceri sa înfiinţeze o societate pe acţiuni. Un teren nou a fost găsit la Zwickau. În anul 1904 a început fabricatia si astfel se puneau bazele lungi tradiţii în construcţia automobilelor la Zwickau.
In anul 1909 au aparut neintelegeri intre August Horch si Consiliul de Administratie al uzinelor de automobile A. Horch & Cie. Horch a parasit intreprinderea fondata de el. La scurt timp, la 16 iulie 1909, a infiintat in acelasi oras o a doua intreprindere, uzinele de automobile Horch GmbH. Litigiul privind numele a fost pierdut de Horch. Solutia problemei: traducerea numelui sau ("horch"= asculta, auzi) in latina ("audi"). La 25 aprilie 1910 noua denumire a firmei, Audiwerke GmbH, a obtinut personalitate juridica.
In anul 1912, a fost testat primul automobil Wanderer cu un motor in patru cilindri de 5/12 CP; in 1913 a inceput productia de serie. Abia aparut pe piata, micul automobil Wanderer a devenit vedeta operetei 'Papusica' de Jean Gilbert. Melodia principala a fost un hit: 'Papusica, tu esti lumina ochilor mei, papusica te iubesc asa de mult.' De atunci, micul Wanderer a fost denumit mereu 'Papusica' (Puppchen).
Condusul din partea dreapta a automobilului provenea inca din perioada vehiculelor cu cai, cand birjarul era asezat pe partea dreapta. Uzina Audi a fost prima intreprindere din Germania care, cu modelul Audi tip K, a prezentat in septembrie 1921 un automobil de serie cu volanul pe stanga. Volanul pe stanga s-a impus pana la sfarsitul anilor 20, deoarece depasirile - in special - au devenit mai sigure prin vizibilitatea mai buna a circulatiei din contrasens.
Condusul din partea dreapta a automobilului provenea inca din perioada vehiculelor cu cai, cand birjarul era asezat pe partea dreapta. Uzina Audi a fost prima intreprindere din Germania care, cu modelul Audi tip K, a prezentat in septembrie 1921 un automobil de serie cu volanul pe stanga. Volanul pe stanga s-a impus pana la sfarsitul anilor 20, deoarece depasirile - in special - au devenit mai sigure prin vizibilitatea mai buna a circulatiei din contrasens.
In anul 1922 uzinele de motoare din Zschopau incepusera productia proprie de motociclete. Succesele sportive ale motocicletelor usoare cu motoare de 2,25 CP in doi timpi au fost remarcabile. Victorii la cursa Avus de la Berlin 1922 si tripla victorie a echipei DKW la cursa ADAC a Reich-ului din acelasi an le-au supus atentiei opiniei publice. Ca o consecinta prima motocicleta DKW a fost denumita modelul Reichsfahrt. In urmatorii sase ani uzinele DKW din Zschopau au devenit cel mai mare producator de motociclete din lume.
In august 1928 J. S. Rasmussen a preluat pachetul majoritar de actiuni al uzinelor Audi AG. Acolo, in Zwickau, a produs din 1931 in serie mare automobilul mic DKW cu tractiune pe fata. Si acest automobil poseda o caroserie din lemn imbracata in piele sintetica si motorul in doi timpi tipic DKW. Aceasta constructie a reprezentat baza pentru unul dintre cele mai de succes automobile mici germane din anii 30, din care s-au construit pana in anul 1942 la uzina din Zwickau peste un sfert de milion de exemplare.
La 29 iunie 1932 cele patru marci de autovehicule din Saxonia, Audi, DKW, Horch si Wanderer au fuzionat, formand Auto Union AG cu sediul in Chemnitz. Noul concern a putut astfel sa deserveasca toate segmentele de piata, de la motocicleta usoara si pana la limuzina de lux.
La Salonul Auto de la Berlin - 1933, Auto Union SA (Auto Union AG) a prezentat cu noul Audi, primul ei automobil de clasa medie cu tractiune fata. Pentru prima data s-a facut uz de un fel de sistem modular si s-a utilizat motorul Wanderer in sase cilindri.
Auto Union a obtinut cel mai important impuls de popularitate prin succesele unei masini de curse, la baza careia s-au aflat planurile lui Ferdinand Porsche. Motorul in saisprezece cilindri era dispus in spatele pilotului, ceea ce a favorizat mult forma aerodinamica.
In anul 1936 conducerea concernului Auto Union care pana atunci condusese fabrica din Zschopau s-a instalat in noua cladire administrativa din Chemnitz. In acelasi an au luat fiinta in Chemnitz amenajari centrale pentru intregul concern, pentru constructie, dezvoltare si incercari.
Odata cu dezvoltarea si productia de autovehicule speciale pentru scopuri militare, Auto Union a devenit deja de la mijlocul anilor 30 unul dintre furnizorii importanti de autovehicule pentru armata. Dupa inceperea razboiului, productia civila a incetat in luna mai 1940. Incepand din acel moment s-a produs exclusiv in scopuri militare.
La ordinul administratiei militare sovietice din Germania, uzinele saxone ale Auto Union au fost demontate ca despagubiri de razboi inca din 1945. Ca urmare, intregul patrimoniu al intreprinderii a fost expropriat fara despagubiri. La 17 august 1948 Auto Union AG Chemnitz a fost radiata din registrul comertului.
Deja in anul 1945 la NSU in Neckarsulm au inceput din nou sa fie construite motociclete in productii modeste. In decurs de cativa ani uzina s-a dezvoltat devenind unul din producatorii importanti din acest sector. Motocicletele NSU intruchipau nivelul tehnic cel mai inalt. La 12 aprilie 1951 pilotul de motociclete Wilhelm Herz a reusit sa stabileasca un nou record mondial de 290 km/h cu o motocicleta de curse NSU, compresor de 500 cmc, pe o portiune a autostrazii München - Ingolstadt.
In anul 1957 NSU s-a intors dupa o abstinenta de aproape treizeci de ani la constructia de automobile.S-a avut in vedere un automobil mic, conceput pentru salariatul mediu si pentru motociclisti. Micul automobil NSU Prinz a fost prezentat la IAA 1957 si a compensat de atunci pierderile de pe piata de motociclete aflata in declin.
La insistentele magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Daimler-Benz AG a preluat la 24 aprilie 1958 majoritatea si, prin urmare, restul cotelor de participatie de la Auto Union GmbH. Din acel moment si pana la sfarsitul anului 1965 aceasta a fost in totalitate o filiala a concernului din Stuttgart.
Dupa ce in toamna anului 1958 Auto Union a renuntat la toata productia de motociclete, in vara anului 1959 a fost pusa in functiune noua uzina de automobile din Ingolstadt care era unul dintre cele mai moderne fabrici din Europa. In anul 1962 uzina Auto Union din Düsseldorf a fost vanduta firmei Daimler-Benz.
Modelul decapotabil cu doua locuri de la standul NSU a fost senzatia targului IAA din Frankfurt 1963. Numele sau: Wankel Spider. In spatele micului automobil cu doua locuri era montat un motor cu piston rotativ monodisc. De la inceputul anilor 50 NSU a lucrat impreuna cu Felix Wankel la realizarea unui nou concept de motor: etansarea amestecului carburant-aer cu un rotor care se invarte in locul unui piston cu miscare alternanta (motor cu pistoane rotative).
Din nou, ca urmare a intermedierii magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Volkswagenwerk AG a preluat in decembrie 1964 majoritatea actiunilor de la Auto Union GmbH. De la sfarsitul anului 1966, fabrica din Ingolstadt este in intregime o filiala Volkswagen.
Odata cu trecerea la concernul Volkswagen, la Auto Union s-au incheiat toate lucrarile la motorul in doi timpi. Un motor in patru timpi cu patru cilindri - un asa-numit motor de presiune medie - dezvoltat anterior sub regia Daimler-Benz, a fost montat pe ultimul model DKW F 102 si prezentat in vara anului 1965 ca Audi.
In vara anului 1972 directorul pentru dezvoltarea tehnica dr. Ludwig Kraus a prezentat in continuarea politicii de tipizare inceputa cu Audi 100, noul Audi 80. Baza propulsiei o constituia un motor in patru cilindri care a fost preluat apoi si de concernul Volkswagen, devenind agregatul cel mai des construit la Volkswagen. Audi 80 a avut un mare succes la vanzare. In decurs de sase ani, s-au construit si vandut mai mult de un milion de exemplare.
In septembrie 1974 a aparut pe piata Audi 50 ca extindere in jos a paletei de modele Audi si, simultan, ca raspuns la criza energetica de la inceputul anilor 70. Datorita seriei mari planificate de la inceput, micul Audi a fost construit de Volkswagen in Wolfsburg. La o jumatate de an dupa aparitia modelului Audi 50, acesta a fost lansat pe piata si ca Volkswagen Polo.
In martie 1980 un Coupé sport cu tractiune integrala a facut furori la standul Audi de la salonul automobilistic de la Geneva. Pentru prima data, prin Audi quattro, a aparut in oferta un automobil cu performante inalte si tractiune integrala. Pana atunci acest concept de propulsie isi gasise utilizarea in special la autocamioane si la masinile de teren. Tractiunea integrala permanenta a lui Audi quattro i-a adus succese in motosport pe plan mondial si a fost asimilata rand pe rand de toata paleta modelelor Audi.
In toamna anului 1982 Audi NSU Auto Union AG a prezentat modelul Audi 100 al celei de-a treia generatii (denumirea interna C3). Modul prin coeficientul aerodinamic scazut Cx = 0,30 au facut din noul Audi 100 un sinonim pentru o tehnologie progresista. Magazinul-Auto scria ca "in ceea ce priveste aerodinamica, noul Audi 100 declaseaza restul lumii automobilelor".
Dupa incetarea productiei modelului Ro 80 in 1977 s-a renuntat la folosirea numelui NSU pentru denumirea produsului. Cu incepere de la 1 ianuarie 1985 Audi NSU Auto Union AG a primit denumirea de AUDI AG. Totodata societatea si-a mutat sediul de la Neckarsulm la Ingolstadt. Din acest moment produsele si societatea poarta acelasi nume.
Dupa mai mult de 13 ani de studii, inginerii Audi au reusit sa adapteze injectia directa de motorina folosita pana atunci numai la autocamioane si la motoarele Diesel pentru automobile. In combinatie cu o turbina de supraalimentare a putut fi realizat totodata si un proces de ardere cu pierderi extrem de mici, ceea ce a dus la un consum de carburant foarte scazut. In toamna anului 1989, modelul Audi 100 a fost prezentat cu motorul TDI cu cinci cilindri de 2,5 litri la Salonul International de Automobile de la Frankfurt.
In toamna anului 1991 Audi a prezentat doua concepte senzationale de masini sport: modelul Audi quattro Spyder la Salonul international de automobile de la Frankfurt si modelul Audi Avus quattro la Salonul de la Tokyo. Utilizarea aluminiului in constructia caroseriei acestor doua modele a facut vizibil viitorul model constructiv usor al automobilelor de serie Audi.
De-a lungul anilor AUDI AG a lucrat impreuna cu Aluminium Company of America la dezvoltarea unui automobil de serie intr-o varianta constructiva usoara din aluminiu. Rezultatul a fost prezentat in 1993 la Salonul international de automobile de la Frankfurt: modelul din aluminiu Audi Space Frame. Caroseria a dezvaluit noi principii constructive: profile extrudate din aluminiu care sunt imbinate prin piese articulate turnate sub presiune formand o structura tip cadru in care sunt introduse piese din tabla de aluminiu cu rol de sustinere.
In martie 1994 AUDI AG a prezentat la salonul de automobile de la Geneva noul sau model din segmentul Premium, Audi A8. Pentru prima data un automobil in varianta constructiva complet din aluminiu a fost executat in serie. Totodata s-a introdus o noua nomenclatura in denumirea modelelor. Audi 80 a fost denumit in continuare A4, Audi 100 a primit denumirea A6. Lor le-a urmat in 1996 Audi A3 ca reprezentant al clasei compacte. Din iunie 2000 pana in iulie 2005 se fabrica Audi A2, primul automobil de serie mare din aluminiu.
Daca cauti o masina deosebita asa cum este Audi, pe internet poti gasi multe anunturi masini second hand pentru aceasta marca. Preturile variaza in functie de modele dupa cum urmeaza: Audi TT preturile variind intre 11500 de Euro si 41000 de Euro, la Audi Q7 preturi intre 13000 de Euro si 82000 de Euro, Audi A6 cu preturile intre 3000 de Euro si 50000 de Euro. Cum am mai spus, numarul de anunturi masini second hand Audi este si a fost mare.
Alte detalii despre masini Audi puteti gasi pe www.Audi.ro
Audi galerie foto
August Horch (1868 - 1951) a înfiinţat la 14 noiembrie 1899 în Köln-Ehrenfeld firma A. Horch & Cie. Acolo si-a creat primul automobil, care a fost terminat la începutul anului 1901. În martie 1902 a urmat mutarea la Reichenbach în Saxonia si doi ani mai tarziu transformarea intr-o societate pe actiuni, legata de o noua schimbare de sediu. La 10 mai 1904 a fost infiintata uzina de automobile A. Horch & Cie. din Zwickau.
În anul 1901 a circulat primul automobil Horch: era dotat cu un motor orizontal în doi cilindri, cu o putere de circa 4-5 CP. Un piston mic suplimentar in motor urma sa amortizeze vibratiile arborelui cotit. August Horch l-a denumit motor fara socuri. O alta inovaţie: carterul motorului din aliaj usor, un pionierat in constructia de automobile.
După înfiinţarea în anul 1899 în Köln si mutarea în 1902 la Reichenbach în Saxonia, primele succese ale automobilelor Horch au demonstrat necesitatea extinderii fabricii. August Horch s-a decis la recomandarea partenerilor de afaceri sa înfiinţeze o societate pe acţiuni. Un teren nou a fost găsit la Zwickau. În anul 1904 a început fabricatia si astfel se puneau bazele lungi tradiţii în construcţia automobilelor la Zwickau.
In anul 1909 au aparut neintelegeri intre August Horch si Consiliul de Administratie al uzinelor de automobile A. Horch & Cie. Horch a parasit intreprinderea fondata de el. La scurt timp, la 16 iulie 1909, a infiintat in acelasi oras o a doua intreprindere, uzinele de automobile Horch GmbH. Litigiul privind numele a fost pierdut de Horch. Solutia problemei: traducerea numelui sau ("horch"= asculta, auzi) in latina ("audi"). La 25 aprilie 1910 noua denumire a firmei, Audiwerke GmbH, a obtinut personalitate juridica.
In anul 1912, a fost testat primul automobil Wanderer cu un motor in patru cilindri de 5/12 CP; in 1913 a inceput productia de serie. Abia aparut pe piata, micul automobil Wanderer a devenit vedeta operetei 'Papusica' de Jean Gilbert. Melodia principala a fost un hit: 'Papusica, tu esti lumina ochilor mei, papusica te iubesc asa de mult.' De atunci, micul Wanderer a fost denumit mereu 'Papusica' (Puppchen).
Condusul din partea dreapta a automobilului provenea inca din perioada vehiculelor cu cai, cand birjarul era asezat pe partea dreapta. Uzina Audi a fost prima intreprindere din Germania care, cu modelul Audi tip K, a prezentat in septembrie 1921 un automobil de serie cu volanul pe stanga. Volanul pe stanga s-a impus pana la sfarsitul anilor 20, deoarece depasirile - in special - au devenit mai sigure prin vizibilitatea mai buna a circulatiei din contrasens.
Condusul din partea dreapta a automobilului provenea inca din perioada vehiculelor cu cai, cand birjarul era asezat pe partea dreapta. Uzina Audi a fost prima intreprindere din Germania care, cu modelul Audi tip K, a prezentat in septembrie 1921 un automobil de serie cu volanul pe stanga. Volanul pe stanga s-a impus pana la sfarsitul anilor 20, deoarece depasirile - in special - au devenit mai sigure prin vizibilitatea mai buna a circulatiei din contrasens.
In anul 1922 uzinele de motoare din Zschopau incepusera productia proprie de motociclete. Succesele sportive ale motocicletelor usoare cu motoare de 2,25 CP in doi timpi au fost remarcabile. Victorii la cursa Avus de la Berlin 1922 si tripla victorie a echipei DKW la cursa ADAC a Reich-ului din acelasi an le-au supus atentiei opiniei publice. Ca o consecinta prima motocicleta DKW a fost denumita modelul Reichsfahrt. In urmatorii sase ani uzinele DKW din Zschopau au devenit cel mai mare producator de motociclete din lume.
In august 1928 J. S. Rasmussen a preluat pachetul majoritar de actiuni al uzinelor Audi AG. Acolo, in Zwickau, a produs din 1931 in serie mare automobilul mic DKW cu tractiune pe fata. Si acest automobil poseda o caroserie din lemn imbracata in piele sintetica si motorul in doi timpi tipic DKW. Aceasta constructie a reprezentat baza pentru unul dintre cele mai de succes automobile mici germane din anii 30, din care s-au construit pana in anul 1942 la uzina din Zwickau peste un sfert de milion de exemplare.
La 29 iunie 1932 cele patru marci de autovehicule din Saxonia, Audi, DKW, Horch si Wanderer au fuzionat, formand Auto Union AG cu sediul in Chemnitz. Noul concern a putut astfel sa deserveasca toate segmentele de piata, de la motocicleta usoara si pana la limuzina de lux.
La Salonul Auto de la Berlin - 1933, Auto Union SA (Auto Union AG) a prezentat cu noul Audi, primul ei automobil de clasa medie cu tractiune fata. Pentru prima data s-a facut uz de un fel de sistem modular si s-a utilizat motorul Wanderer in sase cilindri.
Auto Union a obtinut cel mai important impuls de popularitate prin succesele unei masini de curse, la baza careia s-au aflat planurile lui Ferdinand Porsche. Motorul in saisprezece cilindri era dispus in spatele pilotului, ceea ce a favorizat mult forma aerodinamica.
In anul 1936 conducerea concernului Auto Union care pana atunci condusese fabrica din Zschopau s-a instalat in noua cladire administrativa din Chemnitz. In acelasi an au luat fiinta in Chemnitz amenajari centrale pentru intregul concern, pentru constructie, dezvoltare si incercari.
Odata cu dezvoltarea si productia de autovehicule speciale pentru scopuri militare, Auto Union a devenit deja de la mijlocul anilor 30 unul dintre furnizorii importanti de autovehicule pentru armata. Dupa inceperea razboiului, productia civila a incetat in luna mai 1940. Incepand din acel moment s-a produs exclusiv in scopuri militare.
La ordinul administratiei militare sovietice din Germania, uzinele saxone ale Auto Union au fost demontate ca despagubiri de razboi inca din 1945. Ca urmare, intregul patrimoniu al intreprinderii a fost expropriat fara despagubiri. La 17 august 1948 Auto Union AG Chemnitz a fost radiata din registrul comertului.
Deja in anul 1945 la NSU in Neckarsulm au inceput din nou sa fie construite motociclete in productii modeste. In decurs de cativa ani uzina s-a dezvoltat devenind unul din producatorii importanti din acest sector. Motocicletele NSU intruchipau nivelul tehnic cel mai inalt. La 12 aprilie 1951 pilotul de motociclete Wilhelm Herz a reusit sa stabileasca un nou record mondial de 290 km/h cu o motocicleta de curse NSU, compresor de 500 cmc, pe o portiune a autostrazii München - Ingolstadt.
In anul 1957 NSU s-a intors dupa o abstinenta de aproape treizeci de ani la constructia de automobile.S-a avut in vedere un automobil mic, conceput pentru salariatul mediu si pentru motociclisti. Micul automobil NSU Prinz a fost prezentat la IAA 1957 si a compensat de atunci pierderile de pe piata de motociclete aflata in declin.
La insistentele magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Daimler-Benz AG a preluat la 24 aprilie 1958 majoritatea si, prin urmare, restul cotelor de participatie de la Auto Union GmbH. Din acel moment si pana la sfarsitul anului 1965 aceasta a fost in totalitate o filiala a concernului din Stuttgart.
Dupa ce in toamna anului 1958 Auto Union a renuntat la toata productia de motociclete, in vara anului 1959 a fost pusa in functiune noua uzina de automobile din Ingolstadt care era unul dintre cele mai moderne fabrici din Europa. In anul 1962 uzina Auto Union din Düsseldorf a fost vanduta firmei Daimler-Benz.
Modelul decapotabil cu doua locuri de la standul NSU a fost senzatia targului IAA din Frankfurt 1963. Numele sau: Wankel Spider. In spatele micului automobil cu doua locuri era montat un motor cu piston rotativ monodisc. De la inceputul anilor 50 NSU a lucrat impreuna cu Felix Wankel la realizarea unui nou concept de motor: etansarea amestecului carburant-aer cu un rotor care se invarte in locul unui piston cu miscare alternanta (motor cu pistoane rotative).
Din nou, ca urmare a intermedierii magnatului industrial Friedrich Karl Flick, Volkswagenwerk AG a preluat in decembrie 1964 majoritatea actiunilor de la Auto Union GmbH. De la sfarsitul anului 1966, fabrica din Ingolstadt este in intregime o filiala Volkswagen.
Odata cu trecerea la concernul Volkswagen, la Auto Union s-au incheiat toate lucrarile la motorul in doi timpi. Un motor in patru timpi cu patru cilindri - un asa-numit motor de presiune medie - dezvoltat anterior sub regia Daimler-Benz, a fost montat pe ultimul model DKW F 102 si prezentat in vara anului 1965 ca Audi.
In vara anului 1972 directorul pentru dezvoltarea tehnica dr. Ludwig Kraus a prezentat in continuarea politicii de tipizare inceputa cu Audi 100, noul Audi 80. Baza propulsiei o constituia un motor in patru cilindri care a fost preluat apoi si de concernul Volkswagen, devenind agregatul cel mai des construit la Volkswagen. Audi 80 a avut un mare succes la vanzare. In decurs de sase ani, s-au construit si vandut mai mult de un milion de exemplare.
In septembrie 1974 a aparut pe piata Audi 50 ca extindere in jos a paletei de modele Audi si, simultan, ca raspuns la criza energetica de la inceputul anilor 70. Datorita seriei mari planificate de la inceput, micul Audi a fost construit de Volkswagen in Wolfsburg. La o jumatate de an dupa aparitia modelului Audi 50, acesta a fost lansat pe piata si ca Volkswagen Polo.
In martie 1980 un Coupé sport cu tractiune integrala a facut furori la standul Audi de la salonul automobilistic de la Geneva. Pentru prima data, prin Audi quattro, a aparut in oferta un automobil cu performante inalte si tractiune integrala. Pana atunci acest concept de propulsie isi gasise utilizarea in special la autocamioane si la masinile de teren. Tractiunea integrala permanenta a lui Audi quattro i-a adus succese in motosport pe plan mondial si a fost asimilata rand pe rand de toata paleta modelelor Audi.
In toamna anului 1982 Audi NSU Auto Union AG a prezentat modelul Audi 100 al celei de-a treia generatii (denumirea interna C3). Modul prin coeficientul aerodinamic scazut Cx = 0,30 au facut din noul Audi 100 un sinonim pentru o tehnologie progresista. Magazinul-Auto scria ca "in ceea ce priveste aerodinamica, noul Audi 100 declaseaza restul lumii automobilelor".
Dupa incetarea productiei modelului Ro 80 in 1977 s-a renuntat la folosirea numelui NSU pentru denumirea produsului. Cu incepere de la 1 ianuarie 1985 Audi NSU Auto Union AG a primit denumirea de AUDI AG. Totodata societatea si-a mutat sediul de la Neckarsulm la Ingolstadt. Din acest moment produsele si societatea poarta acelasi nume.
Dupa mai mult de 13 ani de studii, inginerii Audi au reusit sa adapteze injectia directa de motorina folosita pana atunci numai la autocamioane si la motoarele Diesel pentru automobile. In combinatie cu o turbina de supraalimentare a putut fi realizat totodata si un proces de ardere cu pierderi extrem de mici, ceea ce a dus la un consum de carburant foarte scazut. In toamna anului 1989, modelul Audi 100 a fost prezentat cu motorul TDI cu cinci cilindri de 2,5 litri la Salonul International de Automobile de la Frankfurt.
In toamna anului 1991 Audi a prezentat doua concepte senzationale de masini sport: modelul Audi quattro Spyder la Salonul international de automobile de la Frankfurt si modelul Audi Avus quattro la Salonul de la Tokyo. Utilizarea aluminiului in constructia caroseriei acestor doua modele a facut vizibil viitorul model constructiv usor al automobilelor de serie Audi.
De-a lungul anilor AUDI AG a lucrat impreuna cu Aluminium Company of America la dezvoltarea unui automobil de serie intr-o varianta constructiva usoara din aluminiu. Rezultatul a fost prezentat in 1993 la Salonul international de automobile de la Frankfurt: modelul din aluminiu Audi Space Frame. Caroseria a dezvaluit noi principii constructive: profile extrudate din aluminiu care sunt imbinate prin piese articulate turnate sub presiune formand o structura tip cadru in care sunt introduse piese din tabla de aluminiu cu rol de sustinere.
In martie 1994 AUDI AG a prezentat la salonul de automobile de la Geneva noul sau model din segmentul Premium, Audi A8. Pentru prima data un automobil in varianta constructiva complet din aluminiu a fost executat in serie. Totodata s-a introdus o noua nomenclatura in denumirea modelelor. Audi 80 a fost denumit in continuare A4, Audi 100 a primit denumirea A6. Lor le-a urmat in 1996 Audi A3 ca reprezentant al clasei compacte. Din iunie 2000 pana in iulie 2005 se fabrica Audi A2, primul automobil de serie mare din aluminiu.
Daca cauti o masina deosebita asa cum este Audi, pe internet poti gasi multe anunturi masini second hand pentru aceasta marca. Preturile variaza in functie de modele dupa cum urmeaza: Audi TT preturile variind intre 11500 de Euro si 41000 de Euro, la Audi Q7 preturi intre 13000 de Euro si 82000 de Euro, Audi A6 cu preturile intre 3000 de Euro si 50000 de Euro. Cum am mai spus, numarul de anunturi masini second hand Audi este si a fost mare.
Alte detalii despre masini Audi puteti gasi pe www.Audi.ro
Audi galerie foto
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu